Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Artikelen

Mediation in de gezondheidszorg

Een medisch professional is (vaak) solistisch, autonoom en individueel verantwoordelijk voor zijn/haar patiënt. Daarnaast ook collega en teamspeler, onderdeel van een MSB of coöperatie en zich verhoudend tot de RvB. Wrijving in praktijken, teams en vakgroepen ontstaat onder meer door gebrek aan erkenning, competitie of verschil in visie. Doorgaans wordt hier wegens gebrek aan tijd en ...

Lees meer >>

Op 10 november 2017

Trouwen en scheiden doe je SAMEN!

Het is oorverdovend stil in de wachtruimte. Even later in mijn kantoor zie ik twee witte en vermoeide gezichten, getekend door slaapgebrek en spanning. Samengeknepen vuisten, zenuwachtig geschud met de voet. Het besluit om te gaan scheiden is vorige week genomen, na een moeilijk jaar waarin veel is gebeurd en beiden nu geen mogelijkheden meer zien om er samen nog iets van te maken. De koek is ...

Lees meer >>

Op 30 augustus 2017

Echtscheiding in overleg met een klein probleempje

Echtscheiding in overleg met een klein probleempje  Beginsituatie Ik werd via een mail benaderd door een vriendelijke, maar verdrietige  mevrouw uit een dorp in de regio Arnhem: of ik beschikbaar was voor een scheiding die op korte termijn geregeld moest worden. Ik heb positief gereageerd en meteen een afspraak gemaakt voor een intakegesprek met de vrouw en de man samen. Intakegesprek ...

Lees meer >>

Op 22 maart 2016

Een conflict op de werkvloer? Is de werkgever verantwoordelijk voor het oplossen?

De sfeer binnen een bedrijf kan behoorlijk onder druk komen te staan als er een conflict ontstaat tussen werknemers op de werkvloer. Wat mag er van de werkgever verwacht worden bij een conflict situatie en wat is zijn juridische rol hierin? Een goede verstandhouding en het zorgen voor een goede werksfeer behoort tot de verantwoordelijkheid van de werkgever. Dit valt onder het zo geheten ...

Lees meer >>

Op 9 april 2015

Mediation ook bij zakelijke conflicten

Help een conflict!: Heb ik een conflict of heeft het conflict mij?   Echt! Het gebeurt ons allemaal. Er ontstaat meningsverschil met een relatie bijvoorbeeld over kwaliteit van dienstverlening, gemaakte afspraken of betaling en voordat we het realiseren loopt het uit de hand en hebben we een conflict. Soms zijn we de klant in deze situatie, soms de leverancier en in een andere situatie zijn ...

Lees meer >>

Op 27 maart 2015